11.07.2010

Yandan halimem yandan

Türkiyeye tasinip profesyonel seyirci olarak ise baslamak istiyorum.. Ne güzel meslektir o abi, otur orda bütün gün ya sikidim sikidim ya da yalandan iki göz yasi ühü ühü.. Bi de duyduguma göre cok fazla amaaan sabahlar olmasin diyerek sabahin erken saatlerin de kivira kivira oynarsan aldigin ücret de artiyormus.. Düsün iki cemkir kari bulmaya gelmis 70lik amcaya al parayi git. Bu tür cemkirme yetenegi yüksek, güzel memleketimin güzel mahale karilari da baya ilgi görüyormus duyumlarima göre. Kapis kapis transfer teklifleri geliyormus. Hele bi de kendine özgü afrikanin eksantrik, latin amerikanin kivrak, hindistanin acayip, ajdarin deli sacmasi dans karisimi bir dans biliyosan, hele bi de bu dansi her sarkinin ritmine göre yapabiliyosan yirtmissin sen abi.. Hersey cok orjinal ve gercek olacak ya, bu abartilmis gerceklik payi olmayan samimiyet bide ajanslardan toplanip geliyormus. Eskiden insatlar da calissin diye toplanip götürülen isciler misali. Sen gelme ulan ayi derlermiydi bana acaba bende denesem bu seyretmekten zerre haz etmedigim seyircilik meslegini? Deselerde ayi babaydir pustogli derdim bende. Ise alinirsam adimi da halime yaparim, her tarafima kalemle ben yaparim, gözümü morartirim arada bir kocam yapti derim, hem tipsizlikten ve dayaktan daha cok ilgi görürüm hem de cevrede taninmam. soranlara ay evet sekerim biraz benziyo bana sanki derim. süpermis süper.. Hem sonra belki tavlarim bi popcu mopcu (mopcuda olur yani, tuvaletleri moplayan etrafi silip süpüren karizmatik olsun yeter)

Bugün yillar önce kavga ettigim bir kadinla karsilastim. Kadin alkolik, yetmezmis gibi bi de irkci. Liseye gittigim yillar (ah ulan zaman ne cabuk gecti) arkadasimla otobüse binip eve giderken karsilastik bu kadinla. Tüylü tüylü giyisileri, saclar kabarikliktan ne yöne gidecegini sasirmis, ben burdayim diye bagiran makyaji, kucagin da finosu yanindada arkadasi Alf (adamin adini unutamiyorum, olayi unuttum alfi unutamadim). Biz oturur oturmaz bunlar basladi.. yabancilar ülkelerini mahf etmis, cöllerden gelip cöl yasantilarini burada da sürdürüyorlarmis, aman hepsi pislikmis, kokuyomus, bak bak bak alf onlarin ülkelerinde telefon varmiydiki (arkadasim mesaj yazmaktaydi o sirada) falandi fistandi derken biz inene kadar cenemizi tuttuk köpegi üstümüze salar diye. Indikten sonra kiyamet koptu, mahkemelik olduk. Bu olay simdi olmus olsa bi tarafimla gülerdim. En azindan kavga etmek yerine, be hey kadin sen burda icip icip ayrica devletinden para alma luksune sahipken, oturup kicini buyutmekten baska bisey yapmiyorken dünya tüm ibneligiyle dönmeye devam ediyor orda, insanlar mecburiyetten herseylerini birakip kaciyorlar, geldikleri yerde binlerce ölüyü birakip geliyorlar, acliktan geliyorlar derdim. Ayrica onlarina kiytirik memleketine merakli olmadigimi söylerdim, benim de mecburiyetten burda oldugumu söylerdim. Ama olmadi iste, otobüs duraginin ortasinda mahale karilari gibi kavga ettik ben, arkadasim, o kadin ve alf.. Iste bugün gördüm o kadini gidip bisey demek istedim, ama güli beni cevirdi ve kadin ona kötü bisey diyecegimi sandi.
ööf cok uzattim.. konu neydi? he iste mahale karisi kavgasi deneyimim de var, gidip olucam profesyonel seyirci.

0 vidividi:

Blogger tarafından desteklenmektedir.